КРИТИЧНЕ МИСЛЕННЯ ЯК СКЛАДНИК КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ БАКАЛАВРІВ

Автор(и)

  • Владислав Віталійович Дуда викладач кафедри соціальних комунікацій, документознавства та інформаційної діяльності Університету Григорія Сковороди в Переяславі
  • Оксана Василівна Плужник доктор філософії, доцент, доцент кафедри соціальних комунікацій, документознавства та інформаційної діяльності Університету Григорія Сковороди в Переяславі

Ключові слова:

критичне мислення, компетентнісний підхід, професійна підготовка, освітні технології

Анотація

У статті розглядається важливість критичного мислення як ключової компетентності для майбутніх фахівців на сучасному ринку праці. Оскільки професійна діяльність вимагає не лише знань, але й здатності аналізувати інформацію, приймати обґрунтовані рішення та адаптуватися до змін, критичне мислення стає необхідним інструментом у освітньому процесі. Проаналізовано існуючі дослідження, що підкреслюють багатогранність критичного мислення, його складники та підходи до формування цієї компетентності в освітніх установах. Визначено методи, що сприяють розвитку критичного мислення у студентів, такі як проєктний метод, кейс-метод, дискусії та аналіз критичних текстів.

Посилання

Бондажевська Л. Критичне мислення та логіка як основи для реалізації компетентнісного підходу. Знання. Освіта. Освіченість. Збірник матеріалів ІV Міжнародної науково-практичної конференції. Вінниця: ВНТУ, 2018. С. 195–198.

Воронкова В., Кивлюк О., Андрюкайтене Р. Еволюція від активного відповідального громадянства до цифрового в контексті критичного мислення: досвід країн ЄС. Humanities studies, 2023. № 14. С. 23–34.

Кічук Н., Воробйова А. Критичне мислення як передумова конструктивного розвитку здатності майбутнього фахівця до інноваційної діяльності. Вісник науки та освіти. 2023. № 9 (15).

Петренко В. Огляд сучасних наукових теорії та підходів до формування критичного мислення у студентів закладів вищої освіти. Збірник наукових праць «Педагогічні науки». 2023. № 101. С. 67–73.

Саух П. Розвиток критичного мислення як провідний тренд сучасного освітнього процесу. Неперервна професійна освіта: теорія і практика. Серія: Педагогічні науки. 2021. № 2 (67). С. 7–15.

Харченко Н. Роль розвитку критичного мислення у вихованні громадянина-патріота. Удосконалення виховного процесу в закладах освіти як основа соціокультурного зростання дітей та молоді: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції. Біла Церква: КНЗ КОР «КОІПОПК». 2020. С. 142.

Downloads


Переглядів анотації: 6

Опубліковано

10.02.2025

Номер

Розділ

Статті