ЯДРО, ПЕРИФЕРІЯ ТА АВТОРСЬКЕ НАПОВНЕННЯ КОНЦЕПТУ ЗИМА У ВІРШАХ ДЛЯ ДІТЕЙ
Ключові слова:
концепт, зима, номінативне поле, смислове наповнення, вірші для дітейАнотація
У статті здійснено спробу вивчення номінативного поля концепту ЗИМА в дитячих віршах; характеристика смислового наповнення концепту ЗИМА; виявлення особливості індивідуально-авторської вербалізації концепту ЗИМА у віршах для дітей. Автор доходить висновку що номінативне поле концепту ЗИМА у віршах для дітей розкривається через різноманітні лексичні одиниці та образи, які передають характеристичні риси цієї пори року. Зима описується через явища снігопадів, морозів, а також через святкові атрибути, що асоціюються з Новим Роком та Різдвом. Основне значення зими як пори року доповнюється такими семантичними нашаруваннями, як символіка чистоти, тиші та нових початків, що відображають глибші культурні уявлення.
Посилання
Вільчинська Т.П. Концепт «лелека» в українській етнонаціональній картині світу. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 10: Проблеми граматики і лексикології української мови. 2014. Вип. 11. С. 13–17. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_10_2014_11_5
Гоменюк О.О. Концертосфери флори і фауни в українській дитячій прозі Є. Гуцала і М. Вінграновського. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук (10.02.01 – українська мова). Тернопільській національний педагогічний університет імені В. Гнатюка. Тернопіль. 2015. 328 с.
Заньковська Г.Д. Методи дослідження концептів. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Філологія. 2015. № 19. Том 2. С. 102–104. URL: http://www.vestnik-philology.mgu.od.ua/archive/v19/part_2/29.pdf
Мартинюк А.П. Перспективи дискурсивного напряму дослідження концептів. Вісник Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна. 2009 (б), № 837. С. 14–18.
Полюжин М.М. Типологія й аналіз концептів. Іноземна філологія. 2009. Вип. 121. С. 80–89.
Селіванова О.О. Сучасна лінгвістика: напрями та проблеми: підручник. Полтава – Довкілля – Київ, 2008. С. 542–555.