ФУНКЦІЙНІ ОСОБЛИВОСТІ ФРАЗЕМ В УКРАЇНСЬКОМОВНИХ МАСМЕДІА ПЕРШОЇ ЧВЕРТІ ХХІ СТОЛІТТЯ
Ключові слова:
фразема, медіатекст, ідіоматичні вирази, жаргон, масмедіа, медійний дискурсАнотація
Статтю присвячено функційним особливостям фразем в українськомовних масмедіа першої чверті XXI століття. Розвідка охоплює різноманітні фразеологізми, що використовуються в медіа, їх стильову та емоційну роль у формуванні інформаційного дискурсу. Виявлено й розглянуто основні типи фразем, включаючи ідіоматичні вирази, жаргонні усталені структури та символічні словосполучення, акцентуючи на контекстах їх уживання в політичних, соціальних і культурних новинах. Продемонстровано, як стійкі одиниці сприяють формуванню громадської думки, створюючи емоційний зв’язок із аудиторією та підвищуючи читабельність матеріалів. У результаті, робота демонструє значущість фразем як інструментів комунікації, що впливають на сприйняття медійного контенту в сучасному українському суспільстві.
Посилання
Алефіренко М. Теоретичні питання фразеології. Харків: Вища школа, 1987. 135 с.
Бабич Н. Українська фразеологія. Київ: Наукова думка, 1989. 330 с.
Кочан І. Фразеологізми в сучасній українській мові. Київ: Вища школа, 1994. 248 с.
Пилипенко О. Поняття про стійкі сполуки і вирази, фразеологізми. Прислів’я, приказки, афоризми. Українська література в загальноосвітній школі. 2011. № 3. С. 46–48.
Фразеологічний словник української мови / уклад.: В. Білоноженко та ін., редкол.: Л. Паламарчук (голова) та ін. Київ: Наукова думка, 1993. Кн. 1. 528 с.